Visa: Exkl moms | Inkl moms

EXKL | INKL MOMS

Växa i skrivandet

94,34 sek

Exkl. moms

Lägg i kundvagn

Författare: Kerstin Lagrell

Svenska | Häftad | Utgiven 2002

En rapport om vad Reggio Emilia-inspiration kan innebära för pedagoger i den svenska grundskolan. Uppsatsen behandlar dels barnens skrivutveckling, dels det förhållningssätt till elevernas skrivinlärning som Lagrell har velat utveckla. Syftet formuleras som en undersökning av hur eleverna med utgångspunkt från sina tankar, kunskaper och erfarenheter i dialog med lärare, kamrater och övriga omvärlden kan vidareutveckla skrivförmåga för olika syften, bland annat för att lära. Rapporten är en praktisk undersökning där Kerstin Lagrell följt en grupp elever, som lärare och samtidigt studerande av processen, under de första tre skolåren. Handledare för uppsatsen var Gunilla Dahlberg och Birgitta Garme.

Antal sidor: 70 st

Utgiven av: Reggio Emilia Institutet

Vikt: 204 g

OBS! Frakt tillkommer till priset och beräknas enligt Postens listor på destination och vikt

Mer från vår webbutik