Visa: Exkl moms | Inkl moms

EXKL | INKL MOMS

Kunskapande

– att arbeta utforskande i skolan med inspiration från Reggio Emilias pedagogiska filosofi

325 sek

Exkl. moms

Lägg i kundvagn

Författare: Susanne Talle, Catharina Hansson, Elisabeth Hernström

Svenska | Häftad | Utgiven 2021

”Äntligen! Ända sedan jag och pedagogerna på min grundskola besökte förskoleklassen i Hammarbyskolan hösten 2018, har jag väntat på att boken skulle bli klar”, skriver Erika Björklund, rektor, pedagogista och författare om denna bok för Modern Barndom. Författarna Susanne Talle, Catharina Hansson, Elisabeth Hernström har under många år arbetat i förskoleklass varifrån de här rikligt delar med sig av sina erfarenheter och reflektioner kring att bedriva ett förändringsarbete mot utforskande arbetssätt i skolan. Och de lyckas verkligen visa – vilket Erika Björklund också lyfter fram i sin recension – hur de: "tänker om sin praktik och hur de gör praktik av sina tankar. Det är ett grepp som verkligen fungerar för att visa hur struktur och planering är förutsättningar för kreativitet och delaktighet. Jag tror att det är särskilt viktigt när skolan ska möta förskolans tradition och kultur att få ta del av exempel på att det inte är en motsättning med förberedelser, mål och syfte för att kunna skapa en undervisning som tar tillvara på barnens tankar och teorier". Detta är en bok som vänder sig till yrkesverksamma både i förskola och skola och som verkligen kan bidra till att de kan bygga den bro av kontinuitet och progression mellan förskola och skola som alla barn har rätt till.

Antal sidor: 138

Förlag: Liber

Vikt: 317

ISBN: 978-91-47-13110-5

OBS! Frakt tillkommer till priset och beräknas enligt Postens listor på destination och vikt

Här kan du läsa mer om denna bok