Att göra lärande synligt
Barns lärande – individuellt och i grupp
Svenska | Häftad | Utgiven 2001
Vad är en lärande grupp? I vilken utsträckning kan individuellt lärande utökas och förstärkas? Kan en grupp konstruera sitt eget sätt att lära? I vilken utsträckning kan dokumentation främja nya sätt att lära? Vilka samband finns mellan dokumentation och bedömning? I vilken utsträckning kan en tillfälligt sammansatt grupp vara en lärande grupp? Detta är några av de frågor som undersöks i det forskningsprojekt som Project Zero vid Harvard Graduate School of Education och Reggio Children genomförde tillsammans. Boken fokuserar på individuella strategier för lärande och mynnar ut i hypotesen att dokumentation kan stödja såväl individuellt lärande som lärande i grupp genom att skapa samband mellan dem. En bok för lärare, forskare, föräldrar och alla som är intresserade av att få veta mer om hur barn (och därmed vi alla) lär i grupp.
Antal sidor: 367 st
Förlag: HLS Förlag
ISBN: 9789176565759
Vikt: 1 062 g
OBS! Frakt tillkommer till priset och beräknas enligt Postens listor på destination och vikt