OBS! Frakt tillkommer till priset och beräknas enligt Postens listor på destination och vikt
Mer från vår webbutik
Om ögat fick maktFörfattare: Karin WallinSvenska | Häftad | Utgiven 1986En fördjupad presentation av verksamheten på de kommunala förskolorna i Reggio Emilia, i sin praktik och i teoretiska resonemang. Många exempel på korta och längre projektarbetet. Boken publicerades i samband med den andra utställningen på Modern Museet 1986.
Material och materialitetNy!Författare: Gunilla Essén och Leicy Olsborn BjörbySvenska | Häftad | Utgiven 2021Gunilla Esséns och Leicy Olsborn Björbys bok Material och materialitet är (liksom deras tidigare böcker Systematiskt kvalitetsarbete på alla nivåer och Pedagogisk dokumentation – utvecklas och lära tillsammans) en handfast och praktiknära bok, rik på konkreta exempel och förslag på hur man kan pröva och gå vidare i egna utforskandet.
Material och materialitet tar bland annat upp sådant som:
Vilka material och sammanhang har de yngsta barnen i förskolan rätt att möta och utforska?
Hur kan progressionen i det fortsatta arbetet se ut?
Boken är också rik på ämneskunskap och materialkunskap, som författarna tar upp utifrån de tre hållbarhetsperspektiven: ekologisk, ekonomisk och social hållbarhet.
Till boken finns också en studiehandledning (digital) för nedladdning.
Att fånga lärandetFörfattare: Christina Wehner-GodéeSvenska | Häftad | Utgiven 2000En bok om pedagogisk dokumentation med hjälp av olika medier. Christina Wehner-Godée delar här med sig av sin erfarenhet av pedagogisk dokumentation under sitt arbete som lärarutbildare. Boken tar avstamp i frågorna: Vad är meningsfullt att dokumentera och varför? Hur fungerar de olika hjälpmedlen? Vad kan dokumentationen få för konsekvenser i ett förändringsarbete?
Ett barn har hundra språkFörfattare: Barsotti, Wallin, m. fl.Svenska | Häftad | Utgiven 1981En introduktion till verksamheten på de kommunala förskolorna i Reggio Emilia, publicerad i samband med den första utställningen på Moderna Museet i Stockholm år 1981. Den sociala och politiska bakgrunden beskrivs och boken innehåller också intervjuer med ledningspersonal och föräldrar, förutom beskrivningar av den pedagogiska verksamheten.